Örnsköldsvik
Antal tillfällen
5 st
Therese Nilsson Edfors

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Om arrangemanget

Innehåll

Kom och skapa med lera, prova på drejning, akvarellmålning eller annat kreativt pyssel. För pensionärer/sjukskrivna eller andra daglediga. Kursen är en förlängning av ett projekt som vi haft för att motverka ensamhet. Kursen ersätter ej några av våra rena keramikkurser, är det bara keramik man vill hålla på med så rekommenderar vi en ren keramikkurs i stället.

I avgiften ingår en del material(ej lera, glasyr) och handledare under kursen. Vi försöker hålla en så låg avgift som möjligt för att så många som möjligt ska kunna delta. Vid skapande med Lera så tillkommer en avgift för färdiga föremål, 85kr/kg inklusive glasyr och bränningar.

Schema:

DagDatumStarttidSluttid
Tisdag2024-05-2112:0015:00
Tisdag2024-05-2812:0015:00
Tisdag2024-06-0412:0015:00
Tisdag2024-06-1112:0015:00
Tisdag2024-06-1812:0015:00

Upplägg

kursen är 5 tillfällen och håller till hos oss på medborgarskolan i Örnsköldsvik.

Vi har alltid en handledare på plats under dessa tider som kan hjälpa till med Guidning av de olika aktiviteterna.

Detta är en kurs främst för er som är långtidssjukskrivna/pensionärer. Men alla är välkomna att anmäla sig.

Therese Nilsson Edfors

Välkommen till oss

• Kurslokalen är på Viktoriaesplanaden 8B, 891 33 Örnsköldsvik
  • Gästparkering finns intill kurslokalen med avgift(Parkster)

Bra att veta

Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Örnsköldsvik

Viktoriaesplanaden 8C, Örnsköldsvik