Stockholm
Nummer
2 400 kr

Om arrangemanget

Koreanska är ett språk som talas av 78 miljoner människor, som officiellt språk i Nord- och Sydkorea, men även av minoriteter i nordöstra Kina, Japan och i de centralasiatiska republikerna och USA.

Innehåll

Du får grundläggande kunskaper i grammatik, hör- och läsförståelse. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera.
Enkla dialoger, parövningar, bildövningar, uttalsövningar och rollspel är frekventa inslag i undervisningen.
Med utgångspunkt i studiecirkelns unika metodik jobbar deltagare och ledare tillsammans fram en arbetsplan för att nå de överenskomna målen!

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, 10 veckor.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursledare

Ekaterina Malik är en erfaren lärare i koreanska. Hennes äventyr med detta vackra språk började redan 2002 och hennes expertis förstärktes när hon tog sin masterexamen i koreansk lingvistik vid Seoul University 2012. Mellan 2016 och 2021 fördjupade hon sig i akademiska studier vid Stockholms universitet där hon bidrog till den vetenskapliga världen genom doktorandstudier i språkundervisning. Genom att leva och arbeta i Sydkorea i nästan tio år, över sektorer som utbildning, turism och till och med media och underhållning, har hon flätat samman en djup och nyanserad förståelse för koreansk kultur och samhälle i sin pedagogik. "Som din mentor erbjuder jag mer än bara lektioner; jag öppnar dörren till den underbara världen av koreanskt språk och kultur. Så, om du är redo att utforska Koreas rika arv och moderna livskraft, är jag här för att öppna dörrarna till språklig skicklighet och kulturell upplysning. Låt oss påbörja detta äventyr tillsammans!"

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Kursboken "Korean 1A + CD-ROM", ingår inte i kursavgiften. Du kan köpa boken på bokus.com eller på Akademibokhandeln.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önska delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm