Malmö
4 st
Ewa Flycht

Om arrangemanget

Flamenco är en känsla, en attityd. Genom flamenco uttrycks ett spektrum av olika känslor och temperament, teknik och koreografier. Ewa Flycht är din ledare och hon lever och lär ut flamenco samt många andra dansstilar. Hon menar att dansen medför glädje för både kropp och själ och passar alla åldrar.

På denna kurs arbetar vi med tekniken och fördjupar oss i den.

FÖR VEM
För dig som dansat flamenco fortsättningsnivå och behärskar den nivån väl. Är du osäker på vilken nivå du ska gå så mejla oss på region.syd@medborgarskolan.se (skriv vad du gjort tidigare) så kommer ledaren att placera dig i en grupp som passar din nivå.

KURSLEDARE
Ewa Flycht har arbetat som dans- och dramapedagog samt koreograf sedan 1982. Hon har deltagit i många kurser, workshop och föreställningar i flamencodans och sång runt om i världen. Hon håller även föredrag om flamencons historik, artister och stilar. Hon är en dynamisk ledare i flamenco och rytmisk dansträning på Medborgarskolan i Lund sedan många år tillbaka. Ewa menar att dansen medför glädje för både kropp och själ och passar alla åldersgrupper!
Det är något speciellt med våra kursledare! De genomgår kontinuerligt Medborgarskolans ledarutvecklingsprogram som är anpassad för vuxenutbildning. Programmet är en del av vårt kvalitetssystem, där det ingår såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

BRA ATT VETA
Skor med hård stabil klack. Viss flamenco attribut kan förekomma som käpp, solfjäder, kastanjetter, sjal mm. Beroende på aktuella dansstilar.

RABATT PÅ DANS-, MUSIK, SÅNG OCH TEATERKURSER (gäller ej individuell undervisning)
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.
Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj.

RABATT
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan - Värnhemstorget

Grangatan 2, Malmö